9/17/09

perbezaan 'cucur2 rakyat'


ALHAMDULLILAH,
Erkk kenyang makan sahur pagi ni,
Lame aku tak sahur ngn family,
Yela asyik makan nasi 'bungkus jer.

Abis makan aku lepak sembang ngn parents aku,
Kebetulan cucur udang semalam masih ada atas meja,
Aku rase cam da knyg sangat da tapi mak aku suruh habiskan gak,
Nak wat camne mkan jela.
p/s: syurga di bawah tapak kaki ibu kan.

Da abis makan 2 ketul aku da surrender,
Yang tinggal pun hanya 4 ketul lagi,
So mak aku suro ayah aku pulak,
Ayah aku pun x menolak.

Tapi mase dok makan tetibe ayah aku gelak,
Die pun memulakan ceritera,
Satu hari yang da lama,
Die pergi ke bazar nak beli cucur udang.

Masa nk beli tu ayah aku tgk udang mcm xde,
Dalam erti kate laen kedai tu kedekut la,
Pastu makcik kedai tu dengan selamba menjawab,
Cucur badak x de badak pun????
p/s: cerita ini adalah diadaptasikan dari
cerita yang betul.

No comments:

Post a Comment